Nyheter

Avalon første valpeshow

25.01.2015 17:10

I helgen har jeg Kristine, vært på avlsrådkurs i regi av NKK. Samtidig har Kaj vært på valpeshow med lille Avalon (Kompis). Han og hans to brødre har allerede litt 7 mnd, og det var på tide å øve litt på utstillingssettingen via ett valpeshow. Det gikk over all forventning; han syntes det var kjempespennende inni den store bråket hallen, og hadde vist seg så fint i ringen (kenguru-atferd er pålagt på valpeshow, hehe). 

Her er Kompis med sin fin rosett

Stella og Hattrick hadde date første og andre nyttårsdag

02.01.2015 17:47

Stella og Hattrick hadde date 1 og 2 januar 2015, og hvis alt går etter planen venter vi valper i starten av Mars. Vi kan ikke vente til små valpetasser løper rundt i huset igjen :)

Stella som valp



Vårt første kenneltreff

20.10.2014 09:10

15 November 2014 vil vårt aller første kenneltreff avholdes hjemme hos oss her på Jessheim.

Vi gleder oss til å se igjen alle tre og deres respektive familier.

Invitasjon sendt per mail.

 

Vel møtt!

Stille i heimen

25.08.2014 19:42

Det er noen uker siden valpene flyttet nå, og vi har fått masse koselige tilbakemeldinger fra dem alle tre! Athos heter nå Buddy og bor i Bærum med sin familie. Avalon heter Kompis og bor hos forvertfamilie her på jessheim. Minstemann Arthas heter Artchi og bor i Oslo halve året og i sommerhuset i Drøbak andre halvåret. En båtsmann skal han bli når han blir stor ;)

 

Neste valpeplaner her i huset blir ikke før til neste år. Hold dere oppdatert så kommer det mer informasjon når planene er klare. 

Valpene flytter

10.08.2014 20:17

Nå har både Athos og Arthas flyttet til sine nye familier. Vi har fått rapporter fra begge, og alt er bare velstand.

Avalon har vært her 1 uke lenger, så han drar i morgen 9 uker gammel. Han skal bo hos forvert like i nærheten, så han vil vi følge ekstra nære. 

7 uker og veterinærbesøk

30.07.2014 18:57

På mandag ble valpene 7 uker, og det var på tide med 7ukerskontrollen. Det var første gang valpene kjørte bil, og turen varte i 10 minutter. Det gikk kjempefint med alle tre, ingen lyd så lenge jeg satt ved siden av buret dems og passet på ;) 

Vel fremme hos veterinæren var det full undersøkning på gulvet. De løp rundt og snuste i alle kriker og kroker og halen var rett til værs på alle tre. Veterinærene var veldig kule, fine å klatre på og tygge litt i håret. Alle tre ble grundig sjekket, tenner og knær var perfekte, og alle tre hadde fått begge steinene ned i pungen. Athos og Arthas tok shippen i nakken uten en lyd, mens Avalon syns den var litt vond stakkars. Men det gikk fint med en gang han fikk komme ned på gulvet, og vi dro hjem igjen med 3 friskmeldte valper :) 

Idag har jeg i tillegg hatt med meg alle tre en og en ut på veien for å se på bilene og menneskene som finnes utenfor det store gjerdet valpene kun har sett hittil i sitt liv ;) Dette var bare kjempespennende! Når jeg og Arhas var ute kom det en kiwipose blåsende i full fart mot oss. Jeg var forberedt på en litt skremt valp, men hva gjør han? Løper etter den og skal leke med den ;)

Nå er det ikke lenge til valpene skal flytte, og tiden går alt for fort.. Første mann til å forlate redet er Athos. Han drar på mandag. Arthas dra på torsdag og Avalon drar mandagen etter. Så de forsvinner gradvis, noe som kan være til hjelp for både oss tobente som firbente. 

Avalon skal ut på halv-fòr, så han ser vi nok en del til. De to andre vil vi og få se litt til da de kun skal flytte til Oslo! Så dette blir bra!

Valpene 6 uker, kun 2 små uker igjen

21.07.2014 18:22

Da har valpene bikket 6 uker, og nå har de blitt ordentlige valper. Vi er ute flere ganger om dagen og leker i hagen. Bordtrening/håndteringstrening hver dag. De har fått ormkur 3 ganger nå, og den tyngste valpen har bikket 2 kg!

Om en uke skal vi til veterinæren for helsesjekk, bli id-merket og vaksinert, men før den tid skal vi på ett par bilturer, besøk borte, og tilvenning til halsbånd har begynt. Alenetid med hver enkelt valp begynner også nå. Valpene har også blitt innregistrert til NKK. Så det er mye som skjer her om dagen :)

 

Valpene 3 uker gamle

01.07.2014 17:47

Nå har valpene blitt hele 3 uker; tiden går så fort! 

De har nå begynt å lekesloss litt med hverandre;knurrer og biter på hverandre. De tygger mye på fingrene våre også, for nå kommer tennene snart og det klør fælt! De får også sitt første måltid utenom melken de får fra Ophelia idag.

Til helgen flytter de alle tre ut i stuen, og vi er klare for å ta imot valpebesøk.

Gutta har også fått stamtavlenavnene sine. Hannhund 1 skal hete Athos, Hannhund 2 skal hete Avalon og hannhund 3 skal hete Arthas. Kennelnavn er også søkt om, så de vil få dette etterregistrert når det forhåpentligvis blir godkjent om 4-6 mnd :)

Valper født 9 juni 2014

18.06.2014 17:49

3 hannhunder kom til verden kl. 00.10 9 juni 2014. Alle er reservert!

Se mer under "valper"

En liten uke igjen

08.06.2014 17:10

Nå er det ikke lenge igjen før vi endelig får treffe de søte små som vokser og trives i magen til Ophelia :) Hun begynner først nå og ville ligge litt for seg selv, og sover mye og sparer krefter.

<< 1 | 2 | 3 | 4 >>